måndag 4 juni 2007

Vegomässan

Vegomässan i lördags var hur kul som helst. Jag hörde ryktas om femtonhundra besökare. Det var trångt och varmt, men väldigt roligt att prata med så mycket folk och bjuda på kakor. Kakorna tog slut tre timmar innan stängning. Jag som tyckte jag bakade så mycket. Och angående fanzinet Grönsakslandet har jag inte ett endaste exemplar kvar, av 180 uppkopierade. Jag måste kopiera upp fler, men jag vet inte riktigt när jag ska ha tid. Och efter överläggning med mormor så har jag nu tillåtelse att publicera receptet på bostonkakor, eftersom det i vissa hänseenden skiljer sig från originalreceptet. Så receptet dyker upp så småningom här på bloggen! Här är en bild från mässan, innan det vällde in människor.

5 kommentarer:

Unknown sa...

bostonkakor, är det de däringa kakorna med blåbär i som du bjöd på? de var heeelt ljuvliga. får jag receptet så får du något recept av mid, deal? :)

Anonym sa...

det var drottningrutorna, recept kommer så småningom!

Anonym sa...

yeah, jag missade tyvärr mässan, men fanzinet dök ner i brevinkastet förra veckan! det var trevligt läsande, hoppas på fler nummer :)

Anonym sa...

tror att jag norpade typ näst sista kakorna av de med hemligt recept. jättegod, verkligen. och fantastiskt att mässan blev en sådan succé! hurra!

Kinna Jonsson sa...

Vad roligt att du inte har några fanzine kvar. Själv reste jag i Italien och hade ingen möjlighet att kika in.