onsdag 24 september 2008

Alla borde ha minst ett exemplar av det veganska matfanzinet GRÖNSAKSLANDET i sin ägo!

Det har i alla fall radiokillen Christer i P3, Svenska Akademiens ständige sekreterare Horace Engdahl, Sanna Ekedahl, Delicatos VD Peter Larsson, en gammal tant från Vegomässan, Malins kusin Emil+Malins kille Emil+Saras kille Emil, Karl XII*, Anton från Nyköping, den där tjejen i Tjeckien, Böna Löfgren, redaktören för Söderhamnsnytt, kungen och många många fler.



hej vi heter sara och malin och är två tjejer som gör ett veganskt matfanzine och nu är det så här att vi lider av hybris och har råkat beställa sjukt många nummer av GRÖNSAKSLANDET och dessutom har vi gått till en kopieringsfirma för att få allt fixat istället för att kopiera allt själva och nu är det så att vi har fått en fet faktura som måste betalas snarast och för att slippa lägga ut de antal tusen kronor som fattas för kopieringen ber vi nu ödmjukast alla er som inte redan har det fantastiska superbra helt otroliga veganska matfanzinet GRÖNSAKSLANDET att genast beställa minst ett ex för egen läsning samt några till till era kompisar kusiner morföräldrar etc för att vi ska ha råd med kopieringen och visst vi kan lägga ut pengar men eftersom både sara och malin studerar och redan lever på rätt lite pengar så skulle vi helst slippa den ekonomiska stressen det skulle innebära att också lägga ut pengar för fanzinet osv osv puss och kram sara och malin



#1 med tema SOJA. Maj 2007. Du får bland annat en rapport från en tofufabrik, en intervju med en ko, recept på sojaköttbullar och typ tusen andra veganska saker. Du kan göra det spännande vilkensojaproduktärdutestet samt det roliga korsordet. #1 är 56 sidor tjockt och kostar 10 KRONOR. SLUTSÅLT



#2 med tema JULEN. December 2007. Du kan bland annat läsa om skinkjouren och den ofantliga skinkkonsumtionen under julhelgen, julian_tysks tankar kring julbröd, hur du gör senapssill utan sill samt en hel del andra julrecept, intervju med veganen Christer från radioprogrammet Christer och mycket mer. #2 är 34 sidor tjockt och kostar 10 KRONOR. SLUTSÅLT



#3
med tema EFTERRÄTTER. September 2008. Du lär dig att baka utan ägg och mjölk, du får läsa om moderkaka, du får cirka nitton recept på efterrätter och kakor och kan göra ett test där du ser vilken efterrätt du är. Dessutom får du en interjvu med Ingemar Äng. #3 är 48 sidor tjockt och kostar 20 KRONOR. SLUTSÅLT

12 kommentarer:

Olivia sa...

Ni skulle sagt det med en gång så att jag kunde köpa alla tre på en gång!

Emelie sa...

Jag skulle vilja köpa dom men jag vet inte riktigt hur jag ska göra när jag är utomlands. Kanske jag köper dom och låter dom ligga och vänta hos mamma tills jag kommer hem.

Hm.

Sanna sa...

Jag hade aldrig vunnit en Grönsakslandet-tshirt om det inte var för att jag läser Grönsakslandet! Jag har vunnit en tshirt wohoho!

Anonym sa...

Sanna: Jag hoppas att du kommer använda den!

Anonym sa...

Fantastiskt! Vänta bara, jag ska köpa rubbet.

Sanna sa...

Jag ser ingen anldening till att inte använda den, den är ju superhet :)

Anonym sa...

Halloj! Kan man fortfara köpa dem? Ja, tidningarna alltså. Jag vill, jag vill.

/En Elina

(http://brittelinamarianne.blogg.se)

Karin sa...

Har just streckläst alla tre. PUSS!

katrin sa...

Jag gillade utdraget ur hemkunskapsprovet, det om att tillaga kött. Tack för alla fina nummer! Skickade post till er imorse.

sofi sa...

hej! jag skulle vilja köpa alla tre men de är ju slutsålda! kommer det fler?

god jul!

/Sofi

Anonym sa...

Sara, har du några planer på att lägga upp fler av de slutsålda "Grönsakslandet" som PDF?

Jag såg att du hade det första nummret tillgängligt, men inte de övriga slutsålda nummer 2 och 3.

Må gott!

Vegosessan sa...

MEN KÄRA NI!
Har ni inga planer på att göra nya exemplar, lägga upp dessa dom PDF eller möjligtvis utge nya? Jag vill så gärna ha. Jag har det tredje exemplaret.