torsdag 21 augusti 2008

Kommer snart...

"Wie lustig - habe gerade im Internet nach leckeren Rezepten gesucht und dabei deine Seite gefunden. Wollte dir nur sagen: es gibt sehr wohl "köksutrustning" i Heidelberg, t. ex. hemma hos mig! Vad sägs om att testa dina recept i mitt kök?
Hör gärna av dig! Ulrike aus der Altstadt"

Kommer snart: Rapport fran en främlings kök. Komplett med bilder och recept (Jag har varit för länge i Tyskland nu. Skrev först recept med z.) pa grönsakscurry och Ulrikes plommonpaj. Det var underbart att äntligen fa äta god, hemlagad mat. Det här med att vara en matbloggare har verkligen sina fördelar. Jag ska tillbaka dit ikväll för att baka kanelbullar (Zimtschnecken)! Bis bald!

3 kommentarer:

Adde sa...

Sehr lustig! Die Welt ist immer noch klein. Och internet krymper den ytterligare.

(Ursäkta mig för eventuella grammatiska fel. Det var ett tag sen jag läste tyska.)

Anna sa...

Hej. Verkar som att du har det rätt bra där borta. När är det du kommer hem igen? Skulle du förresten kunna virka ett handtag till mitt plättlagg? Har märkt att handtaget blir himla varmt, fast man behöver ju inte ta i det så mycket när man steker plättar, men skulle vara trevligt att ha ändå :) Tänkte bara om du kanske ville ha något att göra sen om ni fortsätter ha syjunta när du kommer hem igen :P Ha det bra!
Kram syster

Anonym sa...

Syster: Pa fredag kommer jag hem! Det är klart jag ska fortsätta med syjuntan och det är klart jag kan virka ett handtag! Vilken färg? Randig? Kram!