onsdag 22 augusti 2007

Findus falafel



Förra veckan köpte jag en av de få veganska färdigrätterna som går att få tag på, i hopp om att få en snabbt få i mig lite lunch. Men tji fick jag. Eftersom jag inte har någon mikro fick jag värma rätten i ugnen. Det tog 40 minuter och jag fick inte alls i mig lunch så snabbt som jag trodde. Men vad gör väl det. Det var iallafall gott. Falafeln smakade som väntat, inte så mycket falafel alltså. Är det så svårt att ha i lite spiskummin? Couscousen var god och tillochmed lagom saltad för en saltberoende som jag. (Eller så har mitt beroende lättat nu i sommar) Den utlovade grillade röda paprikan fanns det inte så mycket av, och så särskilt grillad var den inte heller. Mest bara lite lätt stekt. Ajvarrelishen hade lite sting och smakade som ajvar brukade smaka, gott! Detta var en helt ok färdigrätt, faktiskt godare än jag väntat. Bra att ha i frysen ifall det inte skulle finnas någon matlåda att ta med till skolan. Och billig, kostar runt 25 kronor.



6 kommentarer:

Anonym sa...

köpte några såna när jag nyss hade flyttat i sommar. smaskens en solig dag med en kall öl. :9

Anonym sa...

tycker inte den är god att värma i micron. falafeln blir alldeles mjuk och sunkig och couscousen blir hård. i brist på andra färdigrätter köpte jag den ganska ofta när den den var ny, för nåt år sedan, men sen vaknade mina smaklökar till liv och undrade vad jag höll på med. eftersmaken går inte riktigt att beskriva, tror inte jag vill försöka heller.

Anonym sa...

men åh, det här är ju min favorit-färdigrätt någonsin! fattar inte det ljumna mottagandet?! ett tag kände jag mig lätt besatt av den, faktiskt ... mmmm.

Tårtan sa...

är ju inte direkt nån kulinarisk upplevelse. kan jämföras med grundskoleblodpudding. typ. hellre gogreens asså. flera gånger om.

Anonym sa...

Om Findus använder samma falafelrecept till den här som när de tillverkar "enskild" falafel förstår jag att falafelsmaken inte är någon höjdare.

Anonym sa...

va konstigt att så få verkar gilla den, jag ÄLSKAR den! Skitpraktiskt att ha när man har brådis, snabbt billigt och gott!