fredag 9 januari 2009

Sushi på Ichiban

Härmed anbefalles allmänheten att snarast uppsöka Ichiban Sushibar på Vaksalagatan 18. Under lunchen får du nio lyxiga veganska bitar, med mycket mer än bara gurka i makirullarna, för ynka 70 kr. Ett minus är dock att misosoppan innehåller fiskbuljong, samt att de håller stängt på helgerna. Lokalen är också rätt liten med ca 15 sittplatser, men sushin är så god och personalen mycket trevlig så att det väger upp det. Om du hellre vill göra din egen sushi så hittar du recept här.



Ichiban Sushibar
Vaksalag. 18
Mån-fre 11-21

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kära veganvrak! Återigen skriver jag till dig för du är så himla himla bra. Jag hoppas hoppas verkligen att du får göra en kokbok snart. Den skulle bli min standardpresent till alla.
Jag har en fundering som stör mig väldigt i mitt vegan-liv, angående vegan-smör. Undrar om inte du kunde skriva något om det, antingen sådant du redan vet eller om du kunde ta reda på information.
Detta med att vegan-smör tvättas med bensin, innehåller farliga transfetter och är förbjudet i Danmark eftersom det är så hälsofarligt? Hur ska man göra för att undvika vegansmör när man bakar tillexempel? Kan man rätt och slätt byta ut smöret mot olja istället?
Många funderingar.