lördag 7 mars 2009

Helgfrukost med vegansk lemon curd

Helgdagar är lyxfrukostdagar. Lyxfrukost betyder för mig att jag frossar i söta saker. Under veckodagarna håller jag mig med syrlig lingonsylt till gröten och på sin höjd lite lönnsirap på hummusmackan. På helgen däremot äter jag gärna sylt och marmelad på smörgåsarna. Imorgon blir det nybakta scones och lemon curd från Ica. Hurra för Ica som har tagit fram en vegansk lemon curd utan ägg! Deras lemon curd smakar sött och syrligt och den är alldeles lagom krämig. Ät på scones eller använd den i tårtor.



Tips på annat söndagslyxigt:

Äppelpannkakor
Amerikanska blåbärspannkakor
Jennys grahamspannkakor med banan
Pålägg av olika slag

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk hemsida!!!! du är ju hur grym som helst!

Anonym sa...

Vad är det för märke på lemon curden?

Anni sa...

den upptäckte jag med förra veckan och jag blev så lycklig! ^^

Sanna sa...

Åh vilken trevlig nyhet!

Sara Rudenmo sa...

Anna: Ica Selection.

Anonym sa...

Ett annat tips är nya blåbärssojayoghurten från Carlshamns mejeri - mycket bättre än GoGreens (som har gjort om sitt recept, någon vattnig sörja). Finns på IcaMaxi i Uppsala.

Anonym sa...

Åh, jag stod och höll den i min hand igår, men jag köpte den inte. Ska göra det nästa gång jag är där och handlar.

Anonym sa...

Vet någon var lemon curden går att få tag på i Stockholm?

Anonym sa...

Förslagvsis i valfri Ica-butik. Jag hittade den här i Uppsala i en av de mindre Ica-butikerna.

Anonym sa...

oh! Lemoncurd har jag verkligen saknat. Försökte göra egen en gång för flera år sedan, men misslyckades totalt.