måndag 19 mars 2007

Brödbak



Pust. Jag är alldeles trött efter kvällens brödbak. Assistenten Elin (nej, jag har inte döpt min assistent pga den enkla anledningen av att jag inte har någon, men på torsdag kommer mamma med sin som jag ska få låna, för att jag inte får knåda och så med min hand) knådade och bakade ut medan jag hällde i ingredienser. Egentligen var det nog jag som var assistenten eftersom jag gjorde minst. Hursomhelst, vi har bakat olivbaguetter, bröd fyllda med rucolapesto, bröd fyllda med soltorkade tomater, örter och mängder av vitlök samt ett fiberbröd med uppåt femton olika ingredienser. Allt smakade ljuvligt. Recept kommer imorgon, ni får nöja er med bilder så länge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

OMFG! Ser psykiskt gott ut!

Sara Rudenmo sa...

Det var det! Jag lovar att baka bröd till vegbloggträffen, när den nu blir av.

Anonym sa...

det är jag som är assistenten elin :D

Anonym sa...

Elin: allt bröd förutom fiberbrödet är redan uppätet hemma hos oss! Vi måste baka snart igen.