söndag 10 december 2006

Snabbvisit med äppelmajonnäs


Snabbvisit här. Ska återgå till en sista genomgång av mina språkhistorieanteckningar strax, men jag måste bara tipsa om den currykryddade äppelmajonnäsen jag åt till dagens lunch, en kylskåpsrenssallad. Riv ett syrligt äpple, blanda med majonnäs och så mycket curry du vill ha. Smaka av med salt, svartpeppar och lite pressad citron. Jättegott! Det tyckte även min något bakfulle pojkvän, kylskåpssallad med flottig majonnäs (nåja, kavlis fettfria majonnäs innehåller varken fett eller ägg, utan mest en massa socker, men den är himlans god!) blir det säkert efter fler utenätter.

3 kommentarer:

KrakelSpektakel sa...

Det där fick till och med en inbiten majonäshatare att bli li småhungrig. Kul med vegan blogg på svenska!

Lisa sa...

Kul att du alltid får maten att verka så god. Trodde aldrig att jag skulle bli så inspirerad av een veganblogg! Hatar burkmajo men blev sugen på kombon curry och äpple. Jag har recept på veganmajo (nästan) på min blogg ngnstans.
Idag har jag ätit vrålgod friterad tofu. Har du sett att det finns sån färdig på asiatiska butiker? Bara att fräsa upp snabbt utan en massa bök med olja. Eller att låta puttra i tomatsås som en gulasch.

Sara Rudenmo sa...

jag har aldrig köpt friterad tofu, jag har sett det flera gånger men jag har inte tyckt att det ser så aptitligt ut, men jag ska köpa med mig det nästa gång jag är i en sån affär! jag är inte den som är rädd att testa nya saker.