torsdag 31 maj 2007

Nattabak

Finns det bättre tid för kakbak än mitt i natten? Jag tror inte det. Det är så tyst överallt. Och mörkt. Fast man kan ju tända lampor. Men utomhus är det iallafall mörkt. Och så blir jag glad över att jag trampat på ett tappat blåbär på trasmattan i köket. I dagsljus hade jag säkerligen svurit. Men på natten gör det inget. Jag tänker direkt på mormors stuga ute på ön. Alla småkorgar som har plockats fulla av blåbär genom åren. Och alla blåbärspajer som har gräddats i den röda gasolugnen. Och på blåbärsfläckarna på trasmattan i köket såklart. Vad jag bakar? Drottningrutor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer det foto på dem? -för de som inte fått se dem i verkligheten, som jag fick förmånen att göra.. :D

Unknown sa...

Åh det låter supergott! Kommer ett recept möjligtvis...? *förhoppningsfull*

Anonym sa...

både recept och bilder kommer antagligen imorgon eller i helgen!

j sa...

åh, låter helmysigt!