tisdag 29 april 2008

Ekologisk och vegansk färdigmat i butik!

Jag såg förresten häromdagen att det har kommit två veganska och ekologiska färdigrätter från Souperb. Jag har inte hunnit smaka dem än, men jag ska göra det inom en snar framtid. Ena rätten består av en grönsakswok med fullkornspasta, broccoli och sambal. Jag tycker att den verkar lite trist, men jag ska ge den ett försök. Varför kan de bara inte slänga i en näve bönor? Den andra rätten verkar mer lovande. Den består av järpar av morot och dinkel serverat med bulgur och tomatsås. Jag hittade dessa färdigrätter i kyldisken på Coop Forum och båda kostade runt 45 kronor. Enligt Souperbs hemsida säljs deras produkter via Coop, Ica och Axfood (bl.a. Hemköp och Willys).


Bild från Souperb.

4 kommentarer:

Malinka sa...

Njäe, säger en som smakat den med pasta. Inte värt pengarna.

Anonym sa...

Och jag har testat den med järpar. Hade kunnat vara helt ok om det inte varit så ... salt!

Anonym sa...

Jag har smakat den med pasta och den var inte bara smaklös, den var rent av äcklig. Väldig tråkigt.

Mazza sa...

såg dem med för någon dag sen. äntligen kanske man kan få slippa lunchlådan någon gång, för en gångs skull.