söndag 13 december 2009

Vego Deluxe



Vegomässan fick jag bläddra i den nyutkomna kokboken Vego Deluxe, sammanställd av Daniel Rolke. Jag är en av dem som bidragit med recept. Beställ kokboken från Aslan distro. Följande är kopierat därifrån:

"Nu är den äntligen här, den enda kokbok du behöver!
Författaren Daniel Rolke har med hjälp av vänner gjort en fantastisk kokbok, sprängfylld med över 170 recept - helt veganska såklart. Några av Sveriges absolut bästa vegokockar berättar också om vad som inspirerade dem till att bli veganer och delar med sig av sina bästa trix i det vegetariska köket. Boken innehåller också tips på hur man underlättar sin vardagliga matlagning och hur man byter ut animaliska ingredienser mot djurvänliga.

I boken hittar du allt ifrån de festligaste måltider och läckraste bakverk till kockarnas egna husman och vardagsfavoriter. Klassiker i vegotappning som norrländsk palt, lyxig smörgåstårta och tofu stroganoff. Spännande rätter som grönsakstempura med limemayo och chipotle-salsa, sötpotatisgnocchi med citron och vitlökssmör eller raw-lasagne. Bakverken tar upp en stor del av boken, vågar man fresta med valentinkaka av hallon och passionfrukt, vita chokladtryfflar eller champagnesorbet?

Så gör dig själv och dina nära och kära en tjänst, ge bort Vego Deluxe som julklapp och låt dig själv och andra inspireras till djurvänlig matlagning!

Och som om 170 klockrena recept inte vore bra nog: Allt överskott som boken drar in går direkt till djuren."

7 kommentarer:

Vilda sa...

Ser och låter helt fantastisk (ut)... några råa recept?

kram,

Vilda

fredrik sa...

oh, fin fin bok! den var verkligen otroligt snyggt layoutad.

jag undrar: antar att du beställde ett gäng på vegomässan? har du fått dem i posten än? jag börjar fundera på om de tappat bort mig eller ngt... :)

Sara Rudenmo sa...

Nä, jag glömde bort att beställa. Jag fick dock ett mail av Daniel, fick inte du det? Fick mitt ex med posten igår! Den ser glossig och fin ut, men jag har inte tid att testa något förrän i januari...

fredrik sa...

aha, jag ska nog maila daniel kanske. tänkte ge bort två i julklapp så man vill ju ha dem i tid :) och så är man ju sugen på att läsa, han bara bläddra på mässan!

kalle sa...

Fick mina 2 ex. i brevlådan idag, ser riktigt sjysst ut! Perfekt julklapp.
@ livskompot: Ja det finns med några råa recept

iKKa sa...

halloj kära veggisar! var bestäler man denna fantastiska bok?
Kram och god vegojul!

Sara Rudenmo sa...

ikka: du beställer den härifrån: http://aslan-distro.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=126&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1