söndag 16 november 2008

Billig veckomeny





Jag antar att det är fler än jag som just nu råkar vara luspank. Jag har därför satt ihop en veckomeny med billiga ingredienser som brukar finnas i mångas skafferier och kylskåp.

Måndag: Indisk linsgryta med ris
Tisdag
: Solgul pasta med curry
Onsdag: Korvkaka
Torsdag: Fransk löksoppa och pannkakor
Fredag: Ugnsbakade rotsaker med linsbiff och grön ärtpuré med pepparrot
Lördag
: Rotfruktssoppa med citron med morotsrutor
Söndag: Mormors kinagryta med ris

7 kommentarer:

Anonym sa...

på riktigt - tack! jag hade tänkt skriva en matlista för första gången i söndags, min matvecka nu. ett litet problem var att jag hade 300 kr kvar och sambon äter som en häst emellanåt... och så lade du upp det här! :D igår åt vi linsgryta, idag solgul pasta och imorron blir det rotsakssoppa. jag handlade all mat som skulle behövas igår och det gick på... 130 kr. för en hel vecka är det väldigt bra skulle jag vilja säga. och hittills har maten varit knasigt god! så tack!!

Anonym sa...

huuu!"!!!! är det så här tradigt veganer äter så förstår jag att inte så många är det.verkligen osmakligt och avskräckande.

Sara Rudenmo sa...

Marie: Vad roligt att du gillade veckomenyn!

Marie Sundberg: Vad jag finner osmakligt och avskräckande är vissa människors tendens att döma alla andra enbart efter vad en enda människa har gjort. Jag är knappast representativ för alla andra veganer, på samma sätt som du knappast är representativ för alla köttisar eller vad du nu är. Du är varmt välkommen hem till mitt kök, men vänta gärna tills nästa vecka då studiemedlet har ramlat in. Du kanske inte läste att detta var en veckomeny anpassad till en extremt tunn plånbok, varpå några extravaganser knappast tillåts. Om du hade läst inlägget ovanför detta kanske du dessutom inte hade yttrat dig så som du gjorde.

Anonym sa...

Mums mums! Tack!!

Anonym sa...

Precis vad jag behövde! Tack

Anonym sa...

Låter riktigt smarrigt ! Allt ska provas ! :D

Jenny sa...

Tack för tipset, nu slipper jag sitta och göra veckomeny :)