onsdag 26 maj 2010

Jag gillar konsumentmakt!

Igår berömde jag butikschefen på Ica Luthagen för att de har tagit in Vegegårdens sojaprodukter i sitt sortiment. Därefter uttryckte jag min längtan efter vegansk korv, varpå jag fick hålla en kortare utbildning om de olika vegetariska produkterna de har i sin frysdisk. Att det var så få som var helt veganska visste han inte om. Och nu ska utbudet bli större. Redan på fredag kommer två av Anna Skippers veganska produkter till Lutis frysdisk, nämligen Sojastrimlor beef style och Sojastrimlor chicken style. Nu håller jag tummarna för att Taifuns Wienerkorv snart kommer att dyka upp i kyldisken, så att man inte behöver cykla ända till Håga eller ta sig till Stockholm för att stilla sitt korvsug... Jag uppdaterar er om hur det går i korvjakten!

21 kommentarer:

Anonym sa...

härligt tycker jag, mer vegetarisk/vegansk lobbyism i uppsalas mataffärer!

heffebomb sa...

Sjukt fint!
I helgen upptäce jag att min lokala handlare har bestämt sig för att plocka bort green n lean ur sitt sortiment. mkt tråkigt tycker jag...

Anonym sa...

Korv är bäst!

Lina sa...

Ohh vad bra, då ska jag ta och besöka lutis i slutet av veckan!!

Unknown sa...

När du kommer till sthlm å hälsar på så blir det korvätning.Men kul att du sköter icas inköp av veganska grejer :)

loba sa...

Bra jobbat!
Lokala handlare är ju faktiskt inte helt omöjliga när det gäller veganska matvaror, de behöver bara undervisas lite! :)

Santosha sa...

Bra jobbat! I förra veckan hittade jag faktiskt Lovice nougat-chokladglass på ICA Väst i Flogsta... Men de hade bara tre paket, och jag köpte ett:-).

kalle sa...

Wheaty http://www.wheaty.de/en/
har anställt 2 köttätande säljare med noll koll, som ska försöka sälja in wheatys produkter hos svenska handlare. De har hursom helst riktigt sjyssta korvar etc. Provsmakade på vegovision i umeå förra helgen http://www.vegomassa.se/?p=60

Olga sa...

BRA SARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3

Anton sa...

Bra lobbat!


Jag var på ICA luthagen idag (lördag), men såg inget spår varken av Anna Skippers produkter eller något tomt fack där de låg innan de tog slut.

Någon som haft bättre lycka?

Unknown sa...

De plockade fram grejerna idag, när jag gick in och frågade. Nu finns dem! Det blir biffgryta med potatis ikväll... Bra gjort Sara!

Sara Rudenmo sa...

Jag åt också biffgryta :D

More Sunshine, Light Breeze sa...

Låter grymt det där, jag har försökt charma mina lokala matvaruhuschefer lite också men med något sämre resultat.. oh well det gäller väl att ligga på helt enkelt.
Bra jobbat hur som helst!

diktan sa...

Kjempebra! Nå ble jeg inspirert til å prøve det samme her i Nederland!

Anton sa...

Nu finns åtminstone några av Skippers vegan-produkter på Folkes. Och, om jag mins rätt, fem kronor billigare än på ICA Luthagen!

Thomas Öberg sa...

Vad bra. Du är så härligt engagerad att inpirera världen om vegatamten. Tack!

Björn sa...

Jag försökte i veckan få mitt Maxi att åter ta hem Nutanas Mex-burgare. Lyckades inte så väl. Svaret var att de istället plockat hem hela Hälsans Köks sortiment.

När jag bodde i Lund tidigt 00-tal fanns storpack med veganska korvar och schnitzlar från något asiatiskt märke på Malmborgs. Vore trevligt att stöta på dem igen.

Tack vare ditt inlägg tänker jag trycka på igen.

Anonym sa...

åå härligt! Det fårbli en sväng förbi lutis imorgon. :)

Stefan Flod sa...

Bra kämpat! Och tackar, här har vi en till veg som eftersöker bättre utbud. :)

Olga sa...

Har ätit biff och det smakade som pannbullar från Nutana! Älskade det!
Hade på pizza med Cheezly!
Nu har jag köpt kycklingen också. Man måste ju prova!!

Sara Rudenmo sa...

Strimlorna finns även på Ica Samköp (Heidenstams torg).