torsdag 5 april 2007

Påskkärringar och tantfasoner

Nyss ringde det två påskkärringar på dörren. Jag hade nästan glömt bort att det var skärtorsdag idag. Och jag trodde ärligt talat inte att det skulle komma påskkärringar till området där jag bor, eftersom det bara bor en massa studenter här. Men jodå, två nätta påskkärringar kom och gav oss påskkort. Jag blev så paff att jag gav dem varsitt päron. Visst hade jag kunnat gå och rotat i köksskåpen efter lite godis, men det känns bra att vara sådär härligt tantig ibland. Frukt är faktiskt också godis. Hehe.

2 kommentarer:

Mart sa...

jag hade tyckt du var snäll. päron är gott och det tyckte jag även när jag gick påskkärring.

Anonym sa...

när jag och mina systrar gick påskkärring ville vi inte alls ha frukt utan bara godis och pengar. men av vissa tanter och gubbar fick vi frukt, gud så tråkigt vi tyckte det var! men gott är det. jag ska nog fortsätta ge dem frukt. hehe.