torsdag 22 februari 2007

Uppdateringar

Det är inte lätt att läsa till en tenta med huvudet fullt av snor och febertankar. Men det går. Jag dricker ingefärsavkok och äter apelsiner och hoppas att jag lyckas ta mig upp imorrnbitti för att ta mig till skrivsalen. Sen ska jag till posten och hämta ut ett bokpaket från tyska amazon, med bland annat en indisk vegetarisk kokbok och en amerikansk vegankokbok. Apropå post så är paketet från Österrike påväg. Pflaumenmus, Streich (hoppas jag!), andra pålägg, Spätzle och andra hemligheter kommer nog hit nästa vecka. Jag längtar redan. Så värst mycket matlagning har det inte blivit den här veckan. Havregrynsgröt till middag är faktiskt rätt gott. Och hämtpizza. Nu ska jag äta en till apelsin och läsa lite i mina anteckningar. Sen ska jag sova. Gonatt.