lördag 13 december 2008

Julklappsguide

För alla er som inte riktigt vet vad ni ska ge bort i julklapp kommer här en liten julklappsguide.



Till den orolige föräldern: Vegansk näringslära på vetenskaplig grund av Björn Pettersson


Till svärföräldrarna: En ask chokladtryfflar, hemmagjorda eller köpta från Booja Booja. I Uppsala kan du köpa dem på Tant Gröns skafferi i Håga och i Stockholm finns de bland annat på Goodstore. I övriga landet kan de beställas från Goodstore.


Till flickvännen/pojkvännen: lyxiga veganska hudvårdsprodukter med mera från Lush.



Till syskonen: Vego Paradiso av Pia Hall och Bönor av Caroline Hofberg. Två bra kokböcker med många lockande recept och fina bilder. Den första är vegansk och den andra laktovegetarisk, men mejeriprodukterna går lätt att byta ut mot veganska alternativ.



Till dina släktingar: hemgjord äppelchutney och andra röror.


Till alla: Grönsakslandet #3 som är mitt och min vän Malins veganska matfanzine. Nummer tre har tema efterrätter och har recept på allt ifrån schwarzwaldtårta till superenkla wienerbröd.

Till dig själv: Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer för att det är en underhållande roman med en brådmogen liten vegan som huvudperson.

Själv önskar jag mig förutom fred på jorden och mindre köttätande såna här kökshanddukar och den här och den här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vart köper man sånna handdukar?

Anonym sa...

Linnet: Jag har bara sett dem i diverse internetaffärer samt i en affär i Linnéstan i Göteborg.