onsdag 24 juni 2009

Grönt i köket på sommarrestaurangen

Så här blir menyn på lördag.

Förrätter
Melongazpacho med vitlöksbröd
Lökpaj med ädelost
Tomattartar med edamamebönor

Varmrätter
Sommarsallad med färskpotatis och rädisor, tofu gan och dillmajonnäs
Citronrisotto med valnötter, tzayspett med gremolata och picklad zucchini
Mezetallrik med falafel, tabbouleh, vinbladsdolmar och rostad paprikaröra
Ugnsrostad färskpotatis med tomatpesto, grillade grönsaksspett och tzatziki

Desserter
Nougatglass med konjaksspetsad chokladmousse
Grön äppelsorbet med rabarberkompott
Jordgubbs- och färskostglass med knäckflarn
Vaniljglass med varm hjortronsylt och lingontosca
Melonsorbet med mynta och färska hallon

Veganska alternativ på pubmenyn
Grönsaksburgare eller portabelloburgare. Serveras med grönsaker och strips.
Original: hamburgerdressing
Grekisk: tzatziki, oliver, rödlök
Ädelost: vegansk ädelostdressing, rödlök

Tofu and chips, tartarsås och gröna ärter

Kvällens öl: Helsinge Pilsner

Bord kan endast bokas inomhus. Boka bord på 018-666 143
À la carte serveras mellan kl 18 och 22.
Mat från pubmenyn serveras mellan 15 och 01.

2 kommentarer:

Jesper sa...

Det är sämst att jag inte upptäckte din blogg förrens efter jag flyttade ifrån Uppsala. Jag hade inte kunnat gå på de flesta saker med tanke på att jag är liten dock, men jag hade haft något att se fram emot. :(

Anonym sa...

satan! att man missar. ska t borlänge