måndag 8 juni 2009

Veganskt i radio

Nu har vårterminen tagit slut och jag har just kvitterat ut passerkort och nycklar till mitt sommarjobb. Jag har inte planerat sommarlov från bloggen, utan kommer som lovat snart att publicera ett flertal recept från maj månads alla tillställningar (konferensluncher, disputationsfest, bröllopbuffé och terminsavslutning för 2 GRÖNA). I väntan på det kan ni läsa en något stympad krönika om grillning i senaste Djurens Rätt. Krönikan i sin helhet kan läsas i Söderhamsnytt från den 17:e maj, som finns att hämta här.




På fredag åker jag hemöver och stannar till i Gävle för att prata vegetarisk mat i radio med Ulrika Beijer. Lyssna på Beijer i P4 Gävleborg mellan 15.30 och 16.00 och hör mig prata pannkakor, billig studentmat och annat veganskt. Man kan lyssna på programmet via internet om man inte befinner sig i länet.

2 kommentarer:

niva sa...

gud vad roligt med radio sara, ska lyssna!

Anna sa...

Sitter på tåget till Malmö nu med laptop och trådlöst internet och ska lyssna på dig. Men det är någon sjukt konstig "musik" just nu som aldrig verkar ta slut. Lycka till! Och hälsa pappa sen när du kommer hem.