tisdag 3 mars 2009

Konditori Princess i Nyköping



Om du är svag för tantiga konditorier med fin femtiotalsinredning och överdådiga kakdiskar och dessutom råkar befinna dig i Nyköping måste du bege dig till fina Konditori Princess. Förutom allt ovanstående finns det veganska dammsugare, veganskt vetebröd och fri påtår. Inte är allt särskilt dyrt heller. Är du dessutom språkintresserad och har sett Värsta Språket kanske du får syn på bordet där Fredrik Lindström en gång satt och pratade språk.



Bagaregatan 33, Nyköping
Öppet: mån-fre 8.30-18.00, lör 8.30-14.30

5 kommentarer:

HELLO TIGER! sa...

Så fint! Jag är ju i Nyköping emellanåt.

Anonym sa...

Låter alldeles underbart! Det får definitivt bli ett besök nästa gång jag är där!

/Bitte

Anonym sa...

vad fint!
jag och en kompis har en blogg som kartlägger sveriges tantfik http://potatisbakelse.blogg.se/. skulle du vilja göra en mer detaljerad rapport om detta konditori för den sidan? vi skulle verkligen glädja oss!
om ja: skicka texten till mejladressen som anges på sidan, under 'skriv egen recension!'.

Anonym sa...

Oh, glädje! Mitt absoluta favoritfik!
Lägg märket till hur otroligt många olika modeller av lampor och människor som finns där och prova det exklusiva "princess"tet, som bara finns där. (dem köpte upp hela lagret).

Alexandra sa...

äntligen hittar jag en blogg värd att läsa! Haha, detta låter ju mobbat som att jag alltid sitter hemma och letar efter läsvärda bloggar, men jag är förkyld och behövde en syssla haha! Underbar blogg, du skriver om ditt liv och inte massa andra saker som man hittar på så många andra ställen, jag verkar bara hitta bloggar där folk lägger in ändlöst många foton? Förstår inte... Trevlig blogg! Skall följas! :D