torsdag 8 mars 2007

Finmiddag och kommande pålägg

Snart vankas det tre-rättersmiddag och vin för att fira kärleken och allt det där. Till förrätt blir det tapenadtoast med rucola och soltorkade tomater, till huvudrätt blir det rosmarinspotatis, tzayspett, päronsallad med rucola samt vegansk aioli, och till efterrätt blir det chokladmousse med apelsin och chili. Recept kommer imorgon.

Och till helgen blir det påläggsspecial! Efter allt tjat om pastejer som knappt går att få tag på i Sverige så lovar jag blogga om pålägg och röror du lätt gör i ditt eget kök.

5 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Det låter jättegott! Ska bli intressant med recept på vegansk aioli. Trevlig middag önskar jag er. (Har du sett att jag utmanat dig, även om jag förstår att du inte har tid just nu.)

Anonym sa...

Jag blir alltid så jätte inspirerad och matsugen när jag läser dina härliga inlägg och nu fick du mig otroligt sugen på just tzay! :) Har inte ätit det på jätte länge och första och senasta gångerna jag ätit det var under min vistelse på sjukhus i Upplands Väsby. Tyvärr går det inte att få tag på här på Åland där jag bor, men skulle väldigt gärna köpa hem det när jag någon gång har vägarna över till Sverige. Var i Sthlms trakten kan man överhuvudtaget finna denna delikatess? Och hur tillagar man det på bästa sätt, eller är det klart att ätas som det är?! Jag känner mig verkligen inte vidare bevandrad inom just tzay, däremot skulle jag gärna bekandta mig mer med det eftersom jag tyckte så väldigt mycket om det när jag fått det serverat!

Kram Sonja

Anonym sa...

Tack för alla härliga recept! Har suttit ett bra tag nu och klippt o klistrat :-) Alla recept ser så goda ut, ska bli så skoj att testa dom!

Anonym sa...

visst angående caviart så finns det på många ställen :) har bara gått med på att sötdja goodstore som fan så därför jag bara nämde dem.

Anonym sa...

Åh, vad bra med tips om pålägg. Är vegetarian som funderar på att ta ytterligare ett steg och bli vegan. Det jag saknat mest sedan jag blev veg är just goda och varierade smörgåspålägg.

Tack, för en bra och varierande blogg!