lördag 3 mars 2007

Hamburgartävlingen

Imorrn smäller det! Hamburgerbröd ska bakas, fritösen ska invigas och hamburgare ska stekas så att köket osar igen. Och som det ska ätas, ända tills vi stupar! Eller iallafall nästan. Jag har fått in sex bidrag men måste tyvärr meddela att den här burgaren inte kommer att lagas för att jag inte fått tag på vetegluten och marmite. Om någon vet var man kan få tag på vetegluten i Uppsala så skulle jag bli glad. Det är iallafall ett brett startfält med en mängd olika ingredienser som gömmer sig i burgarna, bland annat hirs, tofu, olika sorters bönor, cashewnötter, jästflingor med mera. Jag blir hungrig bara jag tänker på morgondagen! Om det finns någon eftersläntrare som skulle vilja vara med i burgartävlingen så har ni tills klockan tolv imorgon förmiddag på er, men jag kan inte lova att jag lagar era burgare, bara om jag har alla ingredienser hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det blir som en hamburgertävling utan vinnare då?

;)