måndag 29 december 2008

Nyårsmat

Nu är julen över och jag är åter tillbaka i Uppsala. Tyvärr glömde jag alldeles bort att fota maten jag åt, men det kommer kanske fler tillfällen. Nu är det snart dags att förbereda nyårsmaten. I år blir menyn denna:

Nyårsmeny 2008

Tortillachips med grönkålspesto
Tunnbrödsknäcke med tryffelkräm och ugnsbakad körsbärstomat

*

Sötpotatissoppa med röda linser och kokosmjölk

*

Vaniljrostade rotsaker
Seitanrulader med färskost och vitlök
Rödvinssås

*

Pannacotta med björnbär

* * *

Kaffe, konjak, chokladtryffel



Vad ska ni andra äta?

7 kommentarer:

Anonym sa...

iih, kommer det recept innan nyår tro? :) (främst på soppan)

Anonym sa...

Popcorn och djungelvrål!

Anonym sa...

Jag blir ensam veganskt ätande på nyår, så jag ska göra en enkel potatis- och rotfruktsgratäng med timjan (hittade på Oatlys hemsida), tzaybitar och någon tjusig sallad. Förrätt och efterrätt vet jag inte riktigt än. Gjorde för övrigt din senapssill på jul och den blev jättebra, flera köttätare tyckte den var jättegod - någon tom godare än fisksill :) Tack för dina recept!

Anonym sa...

Efter snabb titt i ditt receptregister tänker jag mig nu skagenröra på toast till förrätt och hallonsås m stjärnanis mm plus glass till efterrätt. Tack som sagt! :)

Anja sa...

Hm... i år blir det ett lite improviserat nyårsfirande för oss, så vi tänkte göra det godaste och enklaste vi kommer på: Indisk gryta med kryddris (sånt gult ni vet) och coops goda nan-bröd (har ni testat dom? dom är suveräna, och vegan!). Till efterrätt blir det väl nån glass. Eller nåt.

Anonym sa...

Spännande med tortillachips och grönkål.
Vad jag ska äta får du gärna kolla i min blogg vegfood.blogg.se!
Länkar till din blogg där, vore kul om du gjorde detsamma! ;)

Anonym sa...

Fördrink med spett av melon och körsbärstomat och citrondressing.

Förrätt: gnocci med timjanvinägrett och cashevnötsdressing.

Varmrätt: Potatis och jordätrskockspuré, marinerade tzayspett, whiskysås och friterad rotselleri.

Dessert: Glassbomb! Av vailj och ´jordjubbsglass, med vit choklad och marsipanblommor.

Kaffe och punch.