måndag 29 december 2008

Syster Annas chokladpraliner



Jag fick hemgjorda praliner av min yngsta syster i julklapp (samt ett hemmagjort våningskakfat. Beskrivning på det kommer så småningom). Jag fick fyra sorters praliner och min favorit var den med kokoskola i. De övriga jag fick innehöll hasselnötstryffel, jordgubb- och basilikafyllning samt vaniljmarsipan. Min syster är inte vegan, det är för övrigt ingen i min familj, men hon gör världens godaste veganska praliner. Jag håller på att övertala henne att gästblogga om hur man gör dem, så kanske dyker det upp ett inlägg om veganpraliner inom kort.



Vaniljmarsipan.




Det här var min favorit, den med kokoskola.



Äpplen, jordgubbar, päron och vindruvor gjorda av marsipan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

TREVLIG KVÄLL ÖNSKAR

SANDRA LI

:D

Viktig människa sa...

ha en fin fin tisdag!

Anonym sa...

Kolla gärna in mina Traderaautioner:

http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=sofie4

Massa snyggt :D

Anonym sa...

extremt tjusiga praliner! en sån syster skulle man ha.

Anonym sa...

Men Oj, vad duktig hon är! Det ser jättegott ut! Hoppas verkligen att hon vill gästblogga framöver! =)
/Sofia

Anna sa...

Jag ska försöka skriva ihop något snart. Ska bara skaffa ork och tid först. Och så gäller det att gräva i minnet ordentligt, det är väl det som kommer bli jobbigast.

viktor sa...

skulle du kunna fråga din syster om kokoskola fyllningen ? jag har letat överallt på nätet men inte hittat något recept "! Tacksam för svar. skriv gärna till min mail. johanssonviktor@hotmail.com