onsdag 24 december 2008

God jul!

God jul på er allihopa! Jag har börjat dagen med risgrynsgröt och vörtbröd med rödbetssallad. Den överblivna gröten ska snart bli ris a la malta. Lunchen har bestått av saffransrisotto (som jag envist hävdar är slående lik risgrynsgröt för min gröthatande sambo), pestomarinerade kikärtor och paprikarostade valnötter. Middagen kommer bland annat bestå av saffransquinoa med apelsin och ingefära, sojaköttbullar, amarantkaviar och mycket annat. Bildbevis kommer så småningom! Ha en trevlig jul!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om en annan kunde vara lika ambitiös med maten :) Jag kör med sojabullar, sojakorv och quornfilé. Min favorit på julbordet är rödkål ;)
God jul på dig!

Anonym sa...

God jul!

malin d(!) sa...

gode jul

Anonym sa...

love your blogg baby :>
håller just nu på med den där chasewchokladkakan du skrivit om, namnam säger jag bara :D

Martina sa...

Jag såg i ett (mycket) tidigare inlägg att du vill ha tips på ställen att sälja Grönsakslandet på, och jag tror att Down to Earth i Luleå skulle kunna vara intresserade:

http://www.downtoearth.se/

Går det förresten att få tag på Grönsakslandet nr 1 och 2?

Viktig människa sa...

Hej hej!

Älskar, älskar, älskar din blogg!!

Håller på att göra en undersökning inom området mat och hälsa och skulle verkligen vilja att du besvarade några frågor? Det skulle betyda massor för mig!

* 5 saker du alltid har i kylskåpet
* 5 saker du alltid har i skafferiet
* Dina 5 bästa hälsotips
* Detta anser du om dieter (gärna exempel)
* Detta är min hälsoteori
* Top 5 hälsosamma livmedel

Svara gärna i mitt sista inlägg på min blogg! :)

Kram
Fanny