söndag 5 oktober 2008

Hur kunde jag glömma bort kanelbullens dag igår? Jag satt uppkrupen i soffan hela dagen med kaffe och kurslitteratur och vad hade passat bättre till det än några hederliga kanelbullar? Här har ni i alla fall recept på kanelbullar och vaniljknutar. De titlar jag förkovrade mig i var bland annat Sonja Åkesson av Amelie Björck och Från en annan planet (originaltitel Marsmädchen) av Tamara Bach. Den sistnämnda är en fin liten bok om en ungdomsförälskelse. Jag tror det är min nya favoritgenre. Jag har redan prackat på mina vänner liknande böcker om små, fina kärlekshistorier. Min favorit för tillfället är Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? av Björn Sortland. Köpte ett nytt ex häromdagen för att ge bort till en förkyld vän.

1 kommentar:

Hilli sa...

tjo där!ville bara tacka för asbra blogg med sjysst inspiration!