onsdag 22 oktober 2008

Surtanten slår till igen

Var det någon mer än jag som hoppade högt av glädje av beskedet att Estrella nylanserar salt- och vinägerchips? Jag föll desto snabbare mot marken när jag såg att de innehöll mjölk. Vad är grejen med mjölksocker i chips egentligen? Jag vill ju så gärna ha dillchips! Och salt- och vinägerchips! Enligt Estrellas kundtjänst innehåller chipsen laktos för chipsen ska bli "saftigare". Eh, saftigare chips? Trams. Grill- och lättsaltade fungerar ju alldeles utmärkt utan mjölk. Var en surtant och ring och klaga, det har jag gjort. Telefonnumret är 020-720026.

Ni som har vägarna förbi Norge, passa på att köpa Maaruds (Estrellas norska motsvarighet) pepparchips, de är veganska, vilket de tyvärr inte är i Sverige.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, salt&vinäger - det bästa! Jag ska ringa! Men när det gäller både dill och peppar så tycker jag faktiskt att resultatet t.o.m. blir bättre om man bara kryddar chipsen själv. (som du väl skrev om nån gång?)

En grej till - sjukt många blogginlägg? Du lever verkligen enligt devisen it's better to burn out than to fade away... :)

Sara Rudenmo sa...

Jo, det är bra, men det vore schysst att kunna köpa färdiga chips ibland. Jag tror liksom inte att det där lilla mjölksockret kan spela en sån stor roll.

Jo, men det är roligt! Har fler läsare och vill få dem att stanna kvar. :)

Anonym sa...

Coop gör veganska pepparchips, men de är sällsynta. Jag kom över en påse i somras och har förgäves letat efter dem sedan dess.

Anonym sa...

Ikea gör veganska "sourcream and onion" chips. Fan vad det suger att de nya vinägerchipsen ska innehålla mjölk. Nåja, lays och walkers vinägerchips finns ju iaf kvar. De är väl veganska?

Adde sa...

gogo surtanter!

Annars älskar jag Gårdschips veganska Vitlök&Peppar-chips. Men det är sällan man får tag på dem.

piriliri sa...

jag har faktiskt lyckas hitta veganska salt o vinäger chips av ett engelskt märke på Vi (vivo?)-butiker i stockholm samt i småpåsar på Lagerhaus här i Malmö, kanske ingår i deras sortiment i andra städer också tänker jag : ) gött gött! låter ju helt fantasiskt med veganska sourcream&onion-chips på ikea men för övrigt saknar jag också dill-chips enormt...

Malinka sa...

Med tanke på att så många faktiskt inte tål mjölk är det där mjölksockret extra underligt.

Jag (som är karnivor) gjorde ett laktosintolerans-test genom att undvika alla slags mjölkprodukter i 10 dagar, och blev chockad över hur många oväntade grejer som har skummjölkspulver i sig. Helt i onödan.

Olivia sa...

Psst, tror vi kan ha hittat veganska dillchips idag!

Anonym sa...

mysblogg :)

Anonym sa...

Go surtanten, go!

Vore det inte ett bra grepp att olika veganbloggar en gång i månaden enas om en konsumentfråga att fokusera på ett litet tag. Som det här med chipsen nu. Flera bloggar postar en och samma beskrivning och lite kontaktinformation. Vi läsare kontaktar sen företaget under samma vecka.