söndag 19 oktober 2008

Veganvrak testar Soya Macchiato



Jag tror jag måste lägga undan pengar i en särskild kaffekassa. Tror det finns en liten risk att jag kommer köpa macchiatio från Alpro Soya och dricka på rasterna istället för kaffeautomatens blask. Den kostar runt 16 kr, men är värd varenda krona. Macchiaton är söt och alldeles underbart god. Tänk dig Tofulines moccaglass (RIP) i flytande form, fast ännu godare! Du finner den i en butik nära dig. Tur att jag inte bor i Tyskland, för det hade varit förödande för min ännu ickeexisterande kaffekassa. Där finns macchiaton nämligen på 1litersförpackning. Om allt går som jag vill kommer jag tillbringa en tid i Berlin i sommar. Jag får göra upp en ekonomisk plan för mitt macchiatodrickande i så fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh mums!
måste leta efter den där.

Anonym sa...

Själv testade jag deras chokladdryck igår och blev precis lika nöjd med smaken på den som du blev med macchiation. Fast däremot klankade jag ner på priset i mitt testprotokoll...
Men som sagt: gott gott i gott gott! :)

Anonym sa...

Jag tycker att den är lite väl "sliskig" men annars god!

Anonym sa...

Snubblade över denna ljuva 1-litersförpackning i Warszawa i helgen, och jag säger detsamma, TUR att det inte finns i Svea land. Till nåt helt annat: vet inte om det var på denna (otroligt bra) blogg som det talades om vegansk maräng? Nåväl, hittade iaf denna: http://www.alltommat.se/recept?recipeid=1830
Borde funka med agar-agar? Skulle vara intressant med en testomgång! :) Tack för en underbart välskriven och inspirerande blogg (dags att stiga fram ut tystnaden och säga det efter ett år av dagliga besök :))/ Therese